Odkryj potencjał precyzyjnego targetowania

Pozycjonowanie szerokie (long tail)

Oferujesz specjalistyczne produkty lub usługi? Wykorzystując strategię pozycjonowania long tail, dotrzesz do klientów, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają. Skorzystaj z SEO na długi ogon i zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwania głosowego przy pomocy asystenta Google oraz Siri.

Pozycjonowanie long tail, na frazy długiego ogona

W skrócie:

od 1000 PLN / mies.

min. 12 miesięcy

Portfolio

Darmowa wycena

Definicja

Czym jest pozycjonowanie szerokie, na frazy długiego ogona?

Long tail SEO, nazywane również pozycjonowaniem szerokim, to wariant marketingowy, kładący nacisk na wykorzystanie długich, specyficznych i bardziej szczegółowych wyrażeń kluczowych, które są mniej popularne, za to precyzyjnie dopasowane do potrzeb oraz zapytań użytkowników. Metoda ta pozwala dotrzeć do konkretniejszej grupy odbiorców, poszukujących ściśle określonych usług lub produktów. W przypadku pozycjonowania na frazy długiego ogona, zamiast ogólnego terminu „buty sportowe”, użyjemy frazy „czerwone buty sportowe damskie rozmiar 39”.

Korzyści

Jakie są zalety pozycjonowania long tail?

Zalety pozycjonowania szerokiego long tail
Zalety pozycjonowania szerokiego long tail
FAQ

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z pozycjonowaniem long tail

Poznaj odpowiedzi na pytania, które nurtują wielu naszych Klientów. W przypadku braku pożądanych informacji, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami. Chętnie udzielimy niezbędnych wyjaśnień, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Długie ogony są zazwyczaj mniej konkurencyjne, dzięki czemu mogą osiągnąć lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Istotną korzyścią jest również lepsza trafność — wysoki stopień szczegółowości long tail sprawia, że wyniki są lepiej dopasowane do faktycznych potrzeb użytkowników, co może przełożyć się na sprzedaż konkretnego produktu.

W przypadku niektórych branż i produktów pozycjonowanie na długi ogon jest zdecydowanie skuteczniejsze. Dotyczy to w szczególności branży medycznej, nowych technologii czy usług specjalistycznych związanych, np. z zabiegami kosmetycznymi.

Długie ogony powinny być wkomponowane w treść w sposób naturalny, co wymaga niekiedy dużej kreatywności i umiejętności pisarskich. Aby zwiększyć potencjał fraz, warto stosować je w nagłówkach H2 i H3. Bardzo dużą rolę odgrywa także optymalizacja meta opisów.

Tak, strategia długiego ogona jest szczególnie skuteczna w branżach specjalistycznych, np. technologicznej, edukacyjnej, zdrowotnej czy B2B. Internauci, zainteresowani usługami lub dobrami z takich sektorów, poszukują precyzyjnych informacji oraz produktów o specyficznych cechach, dlatego long tail przyniesie wymierne efekty.

Optymalizacja stron produktowych obejmuje przede wszystkim stworzenie unikalnych opisów produktów, które uwzględniają frazy z długiego ogona, poprawę adresu URL (tak, aby zawierały long tail) oraz umieszczenie długiego ogona w tytułach, nagłówkach i tagach meta. Oprócz tego należy zadbać o stały przepływ recenzji i opinii związanych z produktami, które w naturalny sposób generują treść drugiego ogona.