Black Hat SEO (czyli “czarny kapelusz SEO”) to zestaw nieetycznych lub niezgodnych z wytycznymi Google technik, których celem jest szybkie i sztuczne wypchnięcie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Tego typu praktyki są często skuteczne… ale tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie mogą przynieść więcej szkody niż pożytku, łącznie z karami od Google, a nawet całkowitym usunięciem strony z wyników wyszukiwania.
Do najczęstszych przykładów Black Hat SEO zaliczamy:
- Upychanie słów kluczowych (czyli nienaturalne naszpikowanie tekstu frazami, żeby tylko “złapać” wyszukiwarkę),
- Ukryty tekst lub linki (np. biały tekst na białym tle, niewidoczny dla użytkownika, ale widoczny dla robotów Google),
- Cloaking (czyli pokazywanie innej treści użytkownikom, a innej robotom wyszukiwarek),
- Masowe pozyskiwanie niskiej jakości linków (często z farm linków lub podejrzanych katalogów).
W naszej agencji stawiamy wyłącznie na White Hat SEO, czyli działania zgodne z zasadami – bo zależy nam na trwałych, bezpiecznych i etycznych efektach. Black Hat to trochę jak skróty w biegu na długim dystansie – może szybciej, ale ryzykujesz dyskwalifikacją.